ΚΑΛΩΣ ΗΛΘΑΤΕ τελευταια ενημερωση της σελιδας 19/7/2001

Η σελιδα μας ειναι αφιερωμενη στους μη αγγλομαθεις ελληνες που διψουν για μια ολοκληρωμενη πληροφορηση για τα θεματα γενικως που αφορουν την εναλλακτικη ιατρικη

Στην σελιδα μας θα βρειτε ενημερωτικο υλικο για τα παρακατω θεματα που αφορουν τις εναλλακτικες μορφες θεραπευτικης

Παραδοσιακη ιατρικη

Εναλλακτικη ιατρικη

Ολιστικη ιατρικη

Στατιστικα στοιχεια

Ιριδολογια

Βιοενεργειακο προφιλ

Για περισσοτερες πληροφοριες bright@hol.gr

 

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Τα τελευταια χρονια,σε παγκοσμιο επιπεδο υπαρχει ενα αυξημενο ενδιαφερον για τις φυσικες μεθοδους θεραπειας.Αυτες δηλαδη τις μεθοδους που με την βοηθεια φυσικων μεσων(διατροφη,βοτανα,μαλαξεις,σωματικες και νοητικες ασκησεις κλπ) προσπαθουν να βοηθησουν ενα σωμα να αντιμετωπισει μια παθηση χωρις την βοηθεια φαρμακων.Αυτο το ενδιαφερον φυσικα υπαρχει και στην ελλαδα,και χρονο με το χρονο αυξανεται.

Το παρον ενημερωτικο φυλλαδιο στοχευει στην σωστη ενημερωση του κοινου για τις φυσικες θεραπευτικες μεθοδους γενικοτερα,και ειδικοτερα για την ολιστικη θεωρηση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Απο αρχαιοτατων χρονων,ο ανθρωπος βασιστηκε στην φυση για να βρει λυση για τα διαφορα προβληματα υγειας που αντιμετωπιζε.

Η μακροχρονια παρατηρηση και η καταγραφη των εσφαλμενων καθως και των σωστων χειρισμων των στοιχειων της φυσης οδηγησε το ανθρωπο σταδιακα να αναπτυξει ενα πρωτογωνο συστημα θεραπειας το οποιο περιελαμβανε διαφορους θεραπευτικους τροπους χρησης της τροφης,των βοτανων αλλα και αλλων στοιχειων της φυσης,οπως ο αερας ο ηλιος η βροχη η φωτια, που για τον προτωγονο ανθρωπο ειχαν ενα μαγικο χαρακτηρα διοτι ενοιωθε να επηρεαζουν εκτος απο το σωμα και την ψυχη του.

Σταδιακα και παραλληλα με την αναπτυξη του πολιτισμου ο ανθρωπος αναπτυξε ενα θεραπευτικο συστημα το οποιο διαφερε απο πολιτισμο σε πολιτισμο,αναπτυξε αυτο που με σημερινους ορους ονομαζουμε παραδοσιακη ιατρικη.

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

Καθε μεγαλος πολιτισμος εχει το δικο του συστημα παραδοσιακης ιατρικης.

Οι αρχαιοι ελληνες ειχαν την Ιπποκρατειο ιατρικη,την ιατρικη που θεραπευε με βοτανα,ασκησεις,νηστειες,υποκλυσμους και φυσικες τροφες.

Οι κινεζοι ειχαν το συστημα του βελονισμου,οπου εκτος απο την χρηση ειδικων βελονων,χρησιμοποιουσαν ειδικες ασκησεις,μαλαξεις,βοτανα και διατροφη.Οι κινεζοι ηταν οι πρωτοι πιθανως οπου μελετησαν και βρηκαν συγκεκριμενους συσχετισμους αναμεσα στο σωμα ,την βιοενεργεια που ονομαζαν Κι,και τον νου.

Ηταν αυτοι που εβαλαν τα θεμελια της ψυχοσωματικης υγειας.

Ετσι ονομαζεται με συγχρονους ορους η συσχετιση και αληλεπιδραση του νου με το σωμα

Οι κινεζοι ηταν επισης οι πρωτοι που μελετησαν την ανατομια του σωματος και ειξεραν αρκετα για τα εσωτερικα οργανα του σωματος ,πολυ πριν την αναπτυξη της συγχρονης ανατομικης επιστημης οπως την γνωριζουμε σημερα.

Οι ινδοι ειχαν την Αγιουρβεδα ενα παναρχαιο θεραπευτικο συστημα,οπου και αυτο θεραπευε με ασκησεις,βοτανα και διατροφη.

Για ολα τα παραπανω θεραπευτικα συστηματα θα μπορουσαμε να αφιερωσουμε εκατονταδες σελιδες για να τα παρουσιασουμε σωστα,αλλα για λογους συντομιας ,τα παρουσιαζουμε με λιγες γραμμες.

Υπαρχουν επισης και αλλα λιγοτερο γνωστα θεραπευτικα συστηματα,οπως το συστημα των ινδιανων της αμερικης η των μαυρων της αφρικης,η παρουσιαση ομως ολων αυτων θα ξεφευγε απο τον σκοπο του φυλλαδιου αυτου.

Ολα ομως τα παραδοσιακα συστηματα θεραπειας ειχαν πολλα κοινα σημεια.Τα κυριοτερα ειναι:

1-χρησιμοποιουν φυσικα μεσα για να θεραπευσουν,τα οποια δεν δημιουργουν παρενεργειες.

2-τα μεσα αυτα στοχευουν στην ενισχυση-ισοροπια-αποτοξινωση του οργανισμου ο οποιος πλεον μπορει να θεραπευση τον εαυτο του διοτι η φυση οταν της δοθει η δυνατοτητα ξερει πως να θεραπευει.

3-η θεραπεια παντα βοηθα ολο τον οργανισμο ανεξαρτητα απο το σημειο που εκδηλωνεται η παθηση,διοτι ο οργανισμος λειτουργει σαν συνολο,οταν ενα τμημα εκδηλωνει μια διαταραχη δεν μπορει παρα να ειναι διαταραγμενος ολος ο οργανισμος.

Ο ανθρωπος απαρτιζεται απο το τριπτυχο,σωμα-ενεργεια-νους και ψυχη.Οταν ενα απο αυτα πασχει τοτε σε καποιο βαθμο πασχουν ολα.

Κατα την διαρκεια του περασμενου αιωνα πλεον,μιας και εχουμε μπει στον 21ο αιωνα,ο ανθρωπος εξελιχτηκε παρα πολυ, και ο κυριος λογος της εξελιξης του ηταν ,η αναπτυξη της επιστημης και της τεχνολογιας,οπως την ενοουμε με σημερινους ορους.

Η αναπτυξη της φυσικης,της χημειας,των μαθηματικων,η ανακαλυψη των μικροβιων,η εφευρεση του μικροσκοπιου και των υπολογιστων,αλλαξαν σταδιακα τον τροπο αντιμετωπισης των ασθενειων.Οι ασθενειες πλεον αντιμετωπιζονται με φαρμακα,με εγχειρησεις,με μεταμοσχευσεις,με ακτινοβολιες,με μηχανηματα και με ολα αυτα τα αγαθα που μας παρεχει η συγχρονη τεχνολογια.

Το τοπιο αλλαξε εντελως,γεννηθηκε η συγχρονη ιατρικη,η συμβατικη ιατρικη,και σταδιακα η παραδοσιακη ιατρικη επεσε σε δευτερη μοιρα,τουλαχιστον για τις αναπτυγμενες τεχνολογικα χωρες.

Παρολα ομως τα αδιαμφησβητητα μεγαλα και σημαντικα επιτευγματα της συγχρονης ιατρικης,παροτι πολλες παλιες ασθενειες νικηθηκαν,παροτι ο μεσος ορος ζωης του ανθρωπου σχεδον διπλασιαστηκε,η ανθρωποτητα συνεχιζει να μαστιζεται απο ασθενειες.

Οι παλιες ασθενειες αντικατασταθηκαν απο αλλες ασθενειες,απο τις ασθενειες του συγχρονου πολιτισμου και απο τις ιατρογενεις ασθενειες.Ο ανθρωπος πλεον αντιμετωπιζει τις εκφυλιστικες ασθενειες,τον καρκινο,τις καρδιοπαθειες,τον διαβητη,τις αυτοανοσες ασθενειες,τις ασθενειες που οφειλονται στην κακη χρηση των φαρμακων η στις παρενεργειες τους.

Οι περισσοτερες απο αυτες τις ασθενειες,πριν 3-4 γενιες η ηταν αγνωστες η ηταν σπανιες.

Οι λογοι εμφανισης ολων αυτων των ασθενειων ειναι πολλοι και ερευνωνται συστηματικα απο την συνχρονη ιατρικη.Οι πιο σημαντικοι λογοι ειναι:

Α) η μολυνση του περιβαλλονοντος και της τροφικης αλλυσιδας με εναν διαρκως αυξανομενο αριθμο επιβλαβων για τον ανθρωπο χημικων και ραδιενεργων ενωσεων,προιοντα της τεχνολογιας

Β)ο αφυσικος τροπος διαβιωσης μεσα στις συγχρονες μεγαλουπολεις με ολα οσα συνεπαγεται αυτο

Γ)η ολοενα αυξανομενη επεξεργασια και απογυμνωση των τροφων που τρωμε απο τις βιομηχανιες τροφιμων

Δ)και φυσικα το στρες.

Ειναι φανερο πλεον οτι η συγχρονη ιατρικη απο μονη της ,δεν μπορει να αντιμετωπισει,τον ολοενα αυξανομενο αριθμο συγχρονων παθησεων,χωρις να ενσωματωσει μεσα στις πρακτικες της,μεθοδους ,που να φερνουν πιο κοντα τον ανθρωπο στην φυση και τον εαυτο του,και χωρις να χρησιμοποιει φυσικους τροπους ενισχυση-τονωσης-αποτοξινωσης και εξισοροπησης του οργανισμου.

Τις τελευταιες δεκαετιες ενας ολοενα αυξανομενος αριθμος ιατρων και ερευνητων,αντιμετωπιζοντας την αδυναμια της ιατρικης να βοηθηση τον ανθρωπο με τα μεσα της συγχρονης επιστημης,αρχισε να αναζητα λυσεις στα προβληματα του ανθρωπου στην παραδοσιακη ιατρικη.

Με αυτο τον τροπο αρχισε να γεννιεται η εναλλακτικη ιατρικη.

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

Η εναλλακτικη ιατρικη ειναι ουσιαστικα η εξελιξη της παραδοσιακης ιατρικης.

Η ουσιαστικη διαφορα αναμεσα στην παραδοσιακη ιατρικη και στην εναλλακτικη ειναι η ενσωματωση των γνωσεων που μας παρεχει για το σωμα η συγχρονη ιατρικη,και η επιλεκτικη χρηση των τεχνικων και μεθοδων της παραδοσιακης ιατρικης.

Η εναλλακτικη ιατρικη διατηρει το πνευμα της παραδοσιακης ιατρικης στην χρηση μονον φυσικων μεσων για την επιτευξη της θεραπειας,αλλα οι συνχρονες γνωσεις και ερευνες την εχουν βοηθησει να κρατησει απο τις παραδοσιακες μεθοδους,αυτες που εχουν την μεγαλυτερη επιστημονικη τεκμηριωση και τις πιο αξιοπιστες.

Επι πλεον καινουργιοι και συνχρονοι φυσικοι τροποι θεραπειας εχουν προστεθει στο οπλοστασιο της,τροποι που δεν θα ηταν εφικτοι αν δεν ηταν η συγχρονη τεχνολογια και επιστημη.

Ο 20ος αιωνας εφερε στο φως καινουργιες φυσικες θεραπειες και διαγνωστικες μεθοδους,θα αναφερθω με συντομια στις κυριοτερες οπως:

-η ομοιοπαθητικη,

-η οστεοπαθητικη,

-η χειροπρακτικη,

-η ιριδολογια,

-η ραδιονικη,

-η χρωμοθεραπεια,

-η μουσικοθεραπεια,

-ο βελονισμος με λεηζερ και ηλεκτρικο ρευμα,

-την ωτοιατρικη(συνχρονη μορφη ωτοβελονισμου και ηλεκτρονικης διαγνωσης της ενεργειας του σωματος απο το πτερυγιο του αυτιου που αναπτυχθηκε στην Γαλλια απο τον καθηγητη Paul Nogier),

-η μεθοδος Kirlian(μεθοδος ηλεκτροφωτογραφησης της βιοενεργειας που αναπτυχθηκε στην Ρωσια),

-οι μεθοδοι Voll και Vegatest(μεθοδοι ηλεκτρονικης αναλυσης της βιοενεργειας μετρωντας τα σημεια βελονισμου που αναπτυχθηκαν στην γερμανια και αυστρια)

-η φυτοθεραπεια(εξελιξη της παραδοσιακης βοτανοθεραπειας,τα σκευασματα της φυτοθεραπειας περνανε απο συστηματικο ποιοτικο και ποσοτικο ελεγχο οπως και τα

συγχρονα φαρμακα,ωστε να εχουν εγγυημενη δραση και απολυτη ασφαλεια)

-η ηλεκτροκρυσταλλοθεραπεια

-η μαγνητοθεραπεια

-η μεσοθεραπεια(συνδυασμος ομοιοπαθητικης και βελονισμου,οπου γινονται ενεσεις ομοιοπαθητικων φαρμακων στα σημεια βελονισμου)

-η ομοτοξικολογια(εξελιγμενη μορφη μεσοθεραπειας και συνθετης ομοιοπαθητικης)

-η διατροφικη θεραπεια(θεραπεια με τροφες,συνδυασμους τροφων και συμπληρωματων διατροφης)

Η πληθωρα αυτη εναλλακτικων μεθοδων και ο μεγαλος ογκος πληροφοριων οδηγησε φυσικα στην εξειδικευση των εναλλακτικων ιατρων σε ενα η δυο τομεις,οπως εγινε με την συμβατικη ιατρικη.

Ετσι ο ομοιοπαθητικος συνηθως δεν κανει και βελονισμο,η ο διατροφολογος δεν δινει και ομοιοπαθητικα φαρμακα και ουτω καθ εξης.

Το τελος του 20ου αιωνα,βρισκει τον ανθρωπο αντιμετωπο με τα πιο συνθετα και πολυπλευρα ιατρικα προβληματα,ο συνχρονος ανθρωπος πλεον συνηθως δεν εχει απλες ασθενειες με ενα και μοναδικο αιτιο αλλα με συνθετες ασθενειες που οι ριζες τους πηγαζουν σε περισσοτερα απο ενα αιτια.Οι περισσοτερες συγχρονες αρωστιες ωφειλονται πλεον:

-εν μερει σε διατροφικες ελλειψεις

-εν μερει στην μολυνση του περιβαλλοντος και των τροφων

-εν μερει στο εντονο στρες(ο συνχρονος υπουλος φονιας)

-εν μερει σε αφυσικες συνθηκες διαβιωσης και εργασιας

-εν μερει σε υπερκαταναλωση η κακη χρηση φαρμακων η σε ιατρικα λαθη(ιατρογενεις ασθενειες)

-εν μερει σε καποιο λοιμογονο παραγοντα

-εν μερει στην κληρονομικη επιβαρυνση απο τις προηγουμενες γενιες που ολοενα και αυξανεται

…………κλπ,κλπ,κλπ.

Βλεπουμε λοιπον οτι ο συγχρονος εναλλακτικος που εχει εξειδικευτει σε μια θεραπευτικη μεθοδο συχνα αδυνατει να δωσει λυση σε τετοια πολυσυνθετα προβληματα τα οποια τις περισσοτερες φορες χρειαζονται πολυσυνθενη θεραπεια.

Ετσι σταδιακα γεννηθηκε η ολιστικη σκεψη και αντιμετωπιση των ασθενειων.

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

Ετυμολογικα η λεξη προερχεται απο την ριζα ολος που ενοει συνολικος και σε παραφραση θα μπορουσαμε να πουμε και πολυπλευρος.

Η ολιστικη ιατρικη(στα αγγλικα holistic medicine)ειναι μια “συνολικη” η πολυπλευρη ιατρικη που “αγκαλιαζει”

τον ανθρωπο σαν συνολο,πολυπλευρα.

Για να ξεκαθαρισουμε λιγο τα πραγματα,θα πρεπει πρωτα να πουμε οτι η ολιστικη ιατρικη, δεν ειναι,μια ξεχωριστη η διαφορετρικη ιατρικη απο τις υπολοιπες.

Η ολιστικη ιατρικη ειναι κυριως μια φιλοσοφιικη θεωρηση που γεννηθηκε απο πρωτοπορους της εναλλακτικης ιατρικης,η οποια στηριζεται στην αντιληψη οτι ο ανθρωπος ειναι ενα πολυπλευρο ον,που αποτελειται απο πολλους τομεις οι οποιοι συνεργαζονται μεταξυ τους,οπως οι κρικοι μιας αλλυσιδας.

Συνεπως για να ειναι επιτυχης μια θεραπευτικη παρεμβαση σε αυτο το πολυπλευρο ον θα πρεπει να εχει τη δυνατοτητα

Α)μιας πολυπλευρης(σε ολα τα επιπεδα) διαγνωσης και

Β) μιας πολυπλευρης(σε ολα τα επιπεδα) θεραπευτικης παρεμβασης.

Για να δουμε καλυτερα τι ενοει η προηγουμενη παραγραφος,ας δουμε πρωτα τι σημαινει για την ολιστικη ιατρικη η φραση “ο ανθρωπος ειναι ενα πολυπλευρο ον,που αποτελειται απο πολλους τομεις οι οποιοι συνεργαζονται μεταξυ τους,οπως οι κρικοι μιας αλλυσιδας”.

Η βασικη θεση της ολιστικης ιατρικης ειναι οτι ο ανθρωπος εχει τρια επιπεδα λειτουργιας:

-1.Το σωματικο επιπεδο λειτουργιας,αυτο που εξεταζει η συμβατικη ιατρικη

-2.Το βιοενεργειακο επιπεδο λειτουργιας.

-3.Το συναισθηματικο/νοητικο επιπεδο λειτουργιας.

Τα τρια αυτα επιπεδα λειτουργιας ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα μεταξυ του και βρισκονται σε μια συνεχη αλληλεπιδραση.

Η αλληλεπιδραση αυτη συμβαινει και στην υγεια και στην αρωστια,ειναι συνεχης και ειναι πολυπλευρη,δηλαδη εχουμε αλληλεπιδρασεις απο επιπεδο σε επιπεδο αλλα και απο ενα τομεα σε αλλο τομεα στο ιδιο επιπεδο.

Ενα εμφανες και συνηθισμενο παραδειγμα αλληλεπιδρασης ειναι η αυξηση της αρτηριακης πιεσης και των κτυπων της καρδιας οταν βρισκομαστε σε κυνδυνο.

Στο συγκεκριμμενο παραδειγμα το ερεθισμα διδεται απο το νοητικο επιπεδο μεταφερεται στο ενεργειακο και στην συνεχεια στο σωματικο επιπεδο.Απο το σωματικο επιπεδο δια μεσω του νευροορμονικου τομεα μεταφερεται στον καρδιαγγειακο τομεα,και με αυτο τον τροπο επηρεαζεται η αρτηριακη πιεση και η συχνοτητα των καρδιακων παλμων.

Αυτο ηταν ενα παραδειγμα οπου η διαδρομη της αλληλεπιδρασης ηταν απο το νοητικο στο σωματικο δια μεσου της βιοενεργειας.

Ας δουμε ομως και ενα αντιστροφο παραδειγμα,απο το σωματικο στο νοητικο,που ειναι επισης πολυ συνηθισμενο.

Αν καποιος με ευαισθητο πεπτικο συστημα φαει πολυ παραπανω απο το συνηθισμενο και ειναι και βραδυ,το πιο πιθανον ειναι οτι μετα απο λιγο εκτος απο την σωματικη δυσφορια θα νοιωσει μια δυσθυμια και μια κατακορυφη πτωση της νοητικης του διαυγειας.

Θα μπορουσαμε να δωσουμε πολλα παραδειγματα τετοιων αλληλεπιδρασεων αλλα ο χωρος του φυλλαδιου αυτου δεν το επιτρεπει και πιθανον να ηταν και κουραστικο για τον αναγνωστη,ειναι ομως σημαντικο να γνωριζει οτι υπαρχει και μια συγχρονη επιστημη οπου ερευνα αυτες τις συσχετισεις.Η επιστημη αυτη εξελισσεται ραγδαια τα τελευται χρονια και ονομαζεται ψυχονευροανοσολογια.Οπως καταλαβαινετε απο την ετυμολογια της λεξης η επιστημη αυτη μελετα τους συσχετισμους και τις αλληλεπιδρασεις αναμεσα στην ψυχικη διαθεση των ανθρωπων,του νευρικου συστηματος και του ανοσοποιητικου συστηματος.

Τα συμπερασματα(που αποδεικνυονται απο πολυαριθμες κλινικες μελετες) δε που βγαζει αυτη η επιστημη(Οτι δηλαδη ο νους και το σωμα αλληλοεπηρεαζονται αμεσα και πολυπλευρα) οδηγουν ολοενα και περισσοτερο σε αυτα που πρεσβευει η ολιστικη ιατρικη και σε αυτα που γνωριζαν,σε πολυ μεγαλυτερη λεπτομερεια,αρκετες χιλιετηριδες παλαιοτερα,οι παραδοσιακοι ιατροι διαφορων πολιτισμων.

Εξεχουσα θεση αναμεσα σε αυτους τους πολιτισμους εχει ο κινεζικος πολιτισμος.

Για παραδειγμα,οι κινεζοι οχι απλως ειξεραν την αλληλεπιδραση που εχουν τα διαφορα συναισθηματα με το σωμα αλλα ειξεραν και τα συναισθηματα που συνδεονται με συγκεκριμενους τομεις του σωματος.

Ας δωσουμε ενα πιο συγκεκριμενο παραδειγμα:

Στην κινεζικη παραδοσιακη ιατρικη καθε ενεργειακος μεσημβρινος συνδεεται με ενα οργανο και με εναν αντιστοιχο συναισθηματικο-νοητικο τομεα.Για τον μεσημβρινο του συκωτιου,το συνδεδεμενο οργανο φυσικα ειναι το συκωτι και ο αντιστοιχος συναισθηματικος-νοητικος τομεας ειναι αυτος που σχετιζεται με συναισθηματα καταπιεσης και οργης.Οταν λοιπον ο κινεζος ιατρος εξεταζει εναν ασθενη που πασχει απο το συκωτι του και βρισκεται σε καταθλιψη η εχει ανεξελεγκτο θυμο ξερει οτι ολα αυτα τα συμπτωματα αποτελουν στην ουσια ενα ενιαιο προβλημα

Η θεραπεια λοιπον που θα προτεινει θα βοηθησει τον ασθενη σε ολα τα επιπεδα ταυτοχρονα,θα βοηθησει και το συκωτι αλλα και την διαταραγμενη του διαθεση,και αυτο το επιτυγχανει με εναν απο τους παρακατω τροπους η και ολους μαζι αναλογα με την περισταση:

Α)Στο σωματικο επιπεδο,δινει ειδικη διατροφη και βοτανα

Β)Στο ενεργειακο επιπεδο,βελονιζει τα σημεια του μεσημβρινου του συκωτιου

Γ)Στο συναισθηματικο-νοητικο επιπεδο,προσεγγιζει τον ασθενη ωστε να επικοινωνησει μαζι του για τα προβληματα που του φερνουν θυμο η καταθλιψη και εαν χρειαζεται του προτεινει ειδικες νοητικες ασκησεις που θα ισοροπησουν τον αντοιστοιχο ψυχικο τομεα.

Αυτη η πολυπλευρη αντιμετωπιση η οποια δινει λυσεις στο εκαστοτε προβλημα σε ολα τα επιπεδα,εγγυαται την ουσιαστικη και μονιμη λυση διοτι αντιμετωπιζονται ολες οι παραμετροι ενος προβληματος.

Ας δουμε ομως ο ολιστικος ιατρος με πια μεθοδολογια οδηγειται σε αυτη την πολυπλευρη-ολιστικη θεραπεια.

Η ολιστικη διαγνωση οπως ειπαμε προηγουμενως εχει τρια σταδια.

-1.Το σωματικο επιπεδο λειτουργιας,αυτο που εξεταζει η συμβατικη ιατρικη

-2.Το βιοενεργειακο επιπεδο λειτουργιας.

-3.Το συναισθηματικο/νοητικο επιπεδο λειτουργιας.

Σωματικο επιπεδο

Σε αυτο το επιπεδο γινεται η παθολογικη διαγνωση,οπως την κανει ενας ιατρος της συμβατικης ιατρικης.

Ο ασθενης εξεταζεται κλινικα,και αν χρειαζεται εργαστηριακα (αιμα,ουρα,ακτινογραφιες,αξονικες,μαγνητικες,υπερηχους ,κλπ).

Ολα αυτα τα συσχετιζει μεταξυ τους και διαγιγνωσκει το ειδος της παθησης που εχει ο ασθενης,πχ ηπατιτιδα.

Αν αυτη η διαγνωση ειναι περα απο τις δυνατοτητες του (ολιστικος ιατρος που δεν ειναι ταυτοχρονα και συμβατικος ιατρος),τοτε θα πρεπει να παραπεμψει τον ασθενη σε καποιον αλλο συμβατικο ιατρο για να επιστρεψει ξανα με μια παθολογικη διαγνωση,πχ ηπατιτιδα.

Βιοενεργειακο επιπεδο

Το επομενο σταδιο ειναι να γινει το βιοενεργειακο προφιλ(διαγνωση των διαταραχων της βιοενεργειας).Η αναλυση της βιοενεργειακης ισοροπιας μπορει να γινει με τον παραδοσιακο τροπο:εξεταση του σφυγμου,εξεταση της γλωσσας,εξεταση της οψης του ασθενη,εξεταση της στασης του σωματος του ασθενη κλπ, η μπορει να γινει με συγχρονες ηλεκτρονικες μεθοδους οπως ειναι η ηλεκτροφωτογραφηση κιρλιαν,η μεθοδος Voll,η μεθοδος Vegatest,η μεθοδος Nogier κλπ.

Ολοι αυτοι οι συγχρονοι τροποι εξετασης της βιοενεργειας μετρουν ηλεκτρονικες κυριως παραμετρους του δερματος(ηλεκτρικη αγωγιγιμοτητα,ηλεκτρεγερτικα δυναμικα,χωρητικοτητα,κατωφλιο πονου,υπερυθρη ακτινοβολια κλπ),πανω στα σημεια βελονισμου,εκει οπου υπαρχει συγκεντρωμενη η βιοενεργεια,και αλληλεπιδρα εντονα με το νευρικο συστημα.

Το βιοενεργειακο προφιλ βοηθα κυριως να καταλαβουμε τον τροπο με τον οποιο οι ομοιοστατικες λειτουργιες του ασθενη αντιμετωπιζουν την υπαρχουσα παθηση,καθως και την καλη η κακη οργανωση των ομοιοστατικων λειτουργειων σε επιπεδο βιοενεργειας.

Το βιοενεργειακο προφιλ ειναι το βασικο εργαλειο του συγχρονου ολιστικου ιατρου για την σωστη επιλογη της ενεργειακης θεραπειας καθως και για την αξιολογηση της προοδου η μη αυτης.

Προσοχη:το ενεργειακο προφιλ σε καμια περιπτωση δεν αντικαθιστα την παθολογικη διαγνωση.Πολλοι πιστευουν οτι μπορουν με αυτη τη εξεταση να αντικαταστησουν τις γνωστες εργαστηριακες εξετασεις οπως ειναι οι αναλυσεις αιματος,οι ακτινογραφιες,οι υπερηχοι κλπ.Αυτο ειναι μεγαλο σφαλμα.

Η καθε εξεταση απευθυνεται σε συγκεκριμενο επιπεδο και μπορει να αναλυσει μονο αυτο το επιπεδο.Οπως με μια αιματολογικη εξεταση δεν μπορουμε να δουμε την βιοενεργεια ετσι και με την ενεργειακη μετρηση δεν μπορουμε να δουμε ποσο αιματοκριτη εχουμε,και ουτω καθ εξης.

Συναισθηματικο-νοητικο επιπεδο

Το κυριο μελημα του ολιστικου ιατρου που αφορα το συναισθηματικο-νοητικο επιπεδο ειναι, να διαπιστωσει κατα ποσο η νοητικη-συναισθηματικη κατασταση του ασθενη σχετιζεται με τα παθολογικα προβληματα που αντιμετωπιζει.Αυτο το επιτυγχανει κυριως προσπαθωντας να επικοινωνησει σε ανθρωπινο επιπεδο με τον ασθενη και να μαθει για αυτα που νοιωθει,και μετα συσχετιζοντας αυτα τα δεδομενα, με τις γνωσεις που εχει για τους νομους αλληλεπιδρασης του νου με το σωμα.

Η ειλικρινης και ανθρωπινη επικοινωνια ειναι ενα απο τα σημαντικοτερα στοιχεια που λειπουν σε μια κλασικη εξεταση της συμβατικης ιατρικης.

 

Τελικη διαγνωση.

Αυτο ειναι και το ουσιαστικοτερο κομματι της της διαγνωστικης διαδικασιας.

Ο ολιστικος ιατρος τωρα θα πρεπει να συσχετισει τις επι μερους διαγνωσεις και να:

Α)να εντοπισει σε πιο τομεα-επιπεδο εχουμε την πιο σημαντικη επιβαρυνση.

Β)να εντοπιση την αρχικη πηγη της διαταραχης η οποια καμια φορα βρισκεται σε αλλο επιπεδο απο το επιπεδο της διαταραχης.πχ κυκλοθυμικο συναισθημα που οφειλεται σε υπογλυκαιμικες κρισεις η σε τροφικες αλλεργιες,κριση κολιτιδας που οφειλεται σε ενα προσφατο διαζυγιο,κλπ….κλπ.

Γ)να οργανωσει μεσα στο μυαλο του ενα πολυεπιπεδο σχεδιο-στρατηγικη θεραπειας

ετσι ωστε να αντιμετωπιζονται ταυτοχρονα ,η αρχικη πηγη της διαταραχης,τα συνοδα προβληματα που συμβαλουν στην εκδηλωση της διαταραχης, και τελικα το τελικο σημειο εκδηλωσης της διαταραχης.

Η θεραπεια

Η θεραπεια οπως θα εχετε καταλαβει μεχρει τωρα ειναι εξισου πολυπλευρη

Στο σωματικο επιπεδο οι δυνατοτητες παρεμβασης περιλαβανουν:διατροφικη υποστηριξη που να ταιριαζει με το ατομο και οχι γενικως μια υγιεινη διατροφη(η οποια ουσιαστικα δεν υπαρχει διοτι αυτο που ειναι υγιεινο για καποιον ειναι βλαβερο για αλλον),υποστηριξη των βιοχημικων διαδικασιων μεσα στο σωμα με συμπληρωματα διατροφης(περιεχουν συστατικα των τροφων σε συμπυκνωμενη μορφη),εξομαλυνση των βιοχημικων αντιδρασεων και διαδικασιων με την φυτοθεραπεια,και τελος αν αυτο ειναι απαραιτητο και καποια κλασικη φαρμακευτικη αγωγη.

Πολλοι εσφαλμενα πιστευουν οτι οι φυσικες θεραπειες δεν μπορουν να συνυπαρξουν με τα φαρμακα,αυτο απεχει πολυ απο την αληθεια.Το μονο που ειναι αληθεια ειναι οτι τα φαρμακα τις περισσοτερες φορες σταματουν καποιες φυσικες αντιδρασεις του σωματος, και μπορει να δυσχαιρενουν μια φυσικη αγωγη ,οταν γινεται παραλληλα με την φαρμακευτικη.

Το ιδανικο ειναι φυσικα να αντιμετωπιζεται ενα προβλημα χωρις φαρμακα,αν ομως ειναι απαραιτητα τοτε ειναι αδιανοητο ο ασθενης να σταματησει την φαρμακευτικη αγωγη επειδη κανει φυσικη θεραπεια.

Αν καποιος ηδη παιρνει φαρμακα πριν αρχισει μια φυσικη θεραπεια,η φαρμακευτικη αγωγη απαγορευεται να διακοπει,ειδικα στις περιπτωσεις οπου υπαρχει καποιο χρονιο η επικυνδυνο νοσημα πχ καρκινος, η διαβητης ,η καρδιοπαθεια κλπ.

Σε αυτες τις περιπτωσεις επιβαλεται η φυσικη θεραπεια να λειτουργηση υποστηρικτικα της φαρμακευτικης αγωγης,και εφοσον η πορεια της νοσου ειναι σταθερα βελτιουμενη(και μονο τοτε),μπορει σταδιακα να τροποποιηθει η φαρμακευτικη αγωγη(και μονον απο τον ειδικο που την χορηγησε,αν το κρινει πρεπον).

Ο πρωτος στοχος σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι η ασφαλεια του ασθενη.

Αυτο το τονιζουμε διοτι ορισμενες φορες,ο φανατισμος υπερισχυει της επιστημοσυνης ,και αυτο τις περισσοτερες φορες ειναι εις βαρος του ασθενη.

Στο ενεργειακο επιπεδο,υπαρχει μια πληθωρα εναλλακτικων μεθοδων που ειναι αποτελεσματικες και που μπορουν να λειτουργησουν ταυτοχρονα αν χρειαζεται.

Εν συντομια θα αναφερθω στις πιο γνωστες:βελονισμος,ομοιοπαθητικη,ειδικες μαλαξεις οπως το σιατσου και η ρεφλεξολογια,η ανθοθεραπεια Μπαχ,και φυσικα υπαρχουν και οι πιο εξελιγμενες τεχνολογικα θεραπειες οπου εξισοροπειται και τονωνεται το ενεργειακο πεδιο του σωματος με ειδικα μηχανηματα.

Στο νοητικο συναισθηματικο επιπεδο,οι δυνατοτητες παρεμβασεις ειναι επισης πολλες,αλλα εξαρτωνται:

Α)απο την δυνατοτητα του θεραπευτη να προσεγγιζει και να επικοινωνει σε βαθος με τον ασθενη.

Β)απο την διαθεση του ασθενη να εκφρασει τα προβληματα που τον απασχολουν και να δεχθει να ακουσει την αποψη του θεραπευτη.

Φυσικα εαν ο ψυχικος τομεας ειναι πολυ επιβαρυμενος ,τοτε μπορει να ειναι χρησιμη και η συμετοχη ενος ψυχολογου η ψυχιατρου.

Για τις περισσοτερες ομως περιπτωσεις ,η ειλικρινης,ζεστη,και ανθρωπινη επικοινωνια αναμεσα στον ασθενη και τον θεραπευτη, μαζι με την ισχυρη ωθηση απο την θεραπεια ,στα αλλα δυο επιπεδα που προαναφεραμε,ειναι αρκετη για να επιλυσει τα περισσοτερα ψυχοσωματικα προβληματα.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η ολιστικη προσεγγιση στην διαγνωση και θεραπεια των προβληματων του συγχρονου ανθρωπου, με τα ολο και πιο πολυπλοκα και πολυσυνθετα προβληματα που αντιμετωπιζει,εγγυαται,την ρεαλιστικοτερη, την ταχυτερη,και ασφαλεστερη λυση στα προβληματα του.

Ενας ολοενα αυξανομενος αριθμος ιατρων ,κλασικων και μη,ασπαζονται την ολιστικη προσεγγιση,χρειαζονται ομως ενημερωμενους και συνειδητοποιημενους ασθενεις για να μπορουν να συνεργαστουν μαζι τους.

Ελπιζουμε αυτο το ενημερωτικο υλικο να διευρυνε την αντιληψη σας για τον ανθρωπο και να εβαλε ενα λιθαρακι προς την κατευθυνση αυτη.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Τα τελευταια χρονια εχουν γινει πολλες και ενδιαφερουσες στατιστικες για την εναλλακτικη ιατρικη.Σας παραθετουμε μια απο αυτες,η οποια προερχεται απο τον Παγκοσμιο Οργανισμο Υγειας και παρουσιαζεται σε μια εγκυρη ιατρικη σελιδα(Medscape: http://www.medscape.com) του διαδικτυου(ιντερνετ).

Περιληπτικα και σε ελευθερη μεταφραση λεει:

Α)το 80% του παγκοσμιου πλυθυσμου χρησημοποιει την εναλλακτικη ιατρικη σαν πρωτευον μεσο ιατρικης περιθαλψης.

Β)σε μια ερευνα στο Ορεγκον της Αμερικης απο το αρχειο των οικογενειακων ιατρων βρεθηκε οτι το 50% των ερωτηθεντων ασθενων ειχε χρησιμοποιησει την εναλλακτικη ιατρικη

Γ)Παροτι στο κοντινο παρελθον αυτοι που αναζητουσαν την εναλλακτικη ιατρικη θεωρουνταν οτι ηταν χαμηλης νοημοσυνης και μορφωσης,και μαλλον νευρωτικοι η ευπιστοι,τωρα οι στατιστικες δειχνουν οτι η πλειοψηφια των θιασωτων της ,εχουν ανωτερη μορφωση απο τον μεσο ορο και βρισκονται σε υψηλοτερο κοινωνικο-οικονομικο επιπεδο, οπως επισης ειναι καλυτερα ενημερωμενοι για θεματα υγειας.

 

 

Για τους αγγλομαθεις σας παραθετουμε την σελιδα του ιντερνετ ως εχει.

Physicians Need to Know About Patients' Use of "Alternative" Healthcare

by Mark S. Micozzi, MD, PhD

[Medical Practice Communicator 4(3):6, 1997. © 1997 HMI Inc.]


Interact with Medscape


It's official. For the first time, data reported in the US show that the average American is as likely as not to use what is called complementary or alternative medicine. And for the first time, a majority of those who do are talking to their family doctors about it. While the rest of the world has been struggling to catch up with the latest biomedical technologies from the US, the American population is catching up with trends in Europe and elsewhere regarding the use of alternative health choices. The World Health Organization estimates that 80% of the world's people use what we call complementary medicine as a primary source of care.

Reporting in the Archives of Family Medicine, investigators in Portland, Oregon, have documented this trend, with 50% of patients reporting use of alternatives and 53% of these telling their doctors about it. Oregon may be near the leading edge of this trend as fields such as chiropractic and naturopathy (natural medicine) have long been well-organized, available and regulated there. At the other end of the country, Oxford Health Systems, based in Stamford, Connecticut, has enlisted one thousand "holistic health practitioners" into their healthcare plan. This step has been controversial among the medical establishment and is a response to the increasing desire of consumers to have greater choices within their healthcare plans.

In the past, patients who sought alternative healthcare were labeled "poorly educated, end-stage neurotic, gullible or ignorant." But surveys show that those who seek such care tend to be better educated, of higher socioeconomic status, and more health-conscious. Until now, most healthcare consumers have been left to their own devices in seeking out, and sorting out, an often bewildering array of "alternative" choices of varying quality, usefulness and sophistication. These developments provide a strong sign that consumers prefer to have their care "integrated" under the watchful eyes of their primary-care physicians. Those physicians must get involved in what may be the biggest consumer health phenomenon of the last hundred years.


Dr Micozzi is Executive Director of the College of Physicians of Philadelphia and the author of several works on alternative medicine.


http://www.medscape.com
Medscape is produced by Medscape, Inc.
All material on this server
Copyright © 1994, 1995, 1996, 1997 by the publishers involved.

http://www.medscape.com/home/B-Bar.mapClick this icon to load the navigation map (0.9Kb)http://www.medscape.com/home/B-Bar.map

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Berk L. Neuroendocrine and stress hormone changes during mirthful laughter. American Journal of Medical Sciences. 1989; 298:390-396.

Pelletier K, Herzing D. Psychoneuroimmunology: Toward a mind-body model". Advances. 1989;5(1):27-56.

Ader R. Psychoneuroimmunology. New York NY: Academic Press: 1991.

Soloman G. Psychoneuroimmunology: Interactions between the central nervous system and the immune system. J of Neuroscience Research. 1987;18:1-9.
Pert CB, Ruff MR, Weber RJ, Herkenham M. Neuropeptides and their receptors: A psycho-somatic network. J of Immunology. 1985; 135(2):820s-826s.
Holistic Nursing Practice:Birney, M.H. "Psychoneuroimmunology: A Holistic Framework for the Study of Stress and Illness". 5, no. 4 (1991) 32-38.

Psychosomatic Medicine:Kiecolt-Glaser, J. & Glaser, R. "Psychoneuroimmunology and health consequences: Data shared mechanisms". 57, no. 3 (1995): 269-74.

INTERNET

http://www.msu.edu/user/chenhao/pniweb.htm

http://www.mc.vanderbilt.edu/adl/pathfinders/psychoneuroimmuno/research.html

http://www.ispne.org/

http://nccam.nih.gov/

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΡΙΔΟΛΟΓΙΑ

 

 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Η ιστορία της αξιοποίησης του οφθαλμου σαν διαγνωστικο εργαλείο ξεκινά στην Αρχαία Κίνα και Ιαπωνία. Χιλιάδες χρονια πριν οι Κινέζοι και οι Γιαπωνέζοι ήξεραν πως να αναγνωρίζουν αρρώστιες κοιτάζοντας το συνολο του. οφθαλμού, δηλαδή τα βλέφαρα, το ασπράδι, την ίριδα, και την κορη.

Το ασπράδι και η Ιριδα χωρίζονταν σε ζώνες που η κάθε μία είχε την δική της σημασία, χωρίς ομως την λεπτομερή χαρτογράφηση της συγχρονης ιριδολογίας.

Ο πατέρας της συγχρονης Ιριδολογίας Θεωρείται ο Ουγγαρος IGNATZ VON PECZELY (απο 26.1.1822 έως 12.7.1911) ο οποίος οταν ήταν 11 χρονών παρατηρησε ένα παραξενο σημάδι σ'την Ιριδα μιας κουκουβαγιας.Η εμπειρία αυτη τον τον οδήγησε στην ερευνα της ιριδολογιας.

Αργοτερα σπουδασε Ιατρική και το 1881 έκδοσε το πρώτο του βιβλίο πάνω στην Ιριδολογία, σιγά-σιγά το ερευνητικο ενδιαφέρον εξαπλώθηκε αρχικά σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες και αργοτερα παγκοσμια.Η ερευνα της ιριδολογιας αναπτυχθηκε ιδιαιτερα με την χρησιμοποιηση των ηλεκτρονικων υπολογιστων.Η πρωτη χωρα στον τομεα αυτο ειναι η Ρωσια η οποια αναγνωριζοντας τις δυνατοτητες της ιριδολογιας,διεθεσε κρατικα κονδυλια για την ερευνα της.Η εξελιξη της ιριδολογιας στην Ρωσια ειναι τοσο σημαντικη, που χρησιμοποιειται ακομη και στην αξιολογηση της αντοχης των αστροναυτων και των αθλητων της.

 

ΑΝΑΤΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η ιριδα(το εγχρωμο τμημα του οφθαλμου) λειτουργικα παιζει τον ρολο του διαφραγματος, και ελεγχει την ποσοτητα του φωτος που εισερχεται στο ματι.

Αποτελειται δε απο δυο μυς που τροφοδοτουνται απο ενα εξαιρετικα πολυπλοκο δικτυο αγγειων και νευρων.Το χρωμα της ιριδας αποδιδεται στην ποσοτητα της μελανινης που περιεχεται σε αυτην.Η μελανινη προσδιδει το χαρκτηριστικο καφε χρωμα σε αυτην, ενω η απουσια της κανει την ιριδα να φαινεται γαλαζια λογω της πληθωρας των αγγειων που περιεχει.Το καφε και το μπλε χρωμα θεωρουνται τα φυσιολογικα χρωματα της ιριδας,ενω ολοι οι αλλοι χρωματισμοι οφειλονται σε χημικες ενωσεις,που προερχονται απο διαταραχες του μεταβολισμου,και μεσω της κυκλοφοριας εναποτιθενται στους ιστους της ιριδας,κατα την περιοδο σταθεροποιησης της δομης της. Η ιριδα σταθεροποιειται στα πρωτα εξι χρονια της ζωης του ανθρωπου, και μετα παραμενει σταθερη, εκτος απο ελαχιστες εξαιρεσεις.Για τον παραπανω ακριβως λογο η ιριδοσκοπηση γινεται μονον μια φορα στη ζωη ενος ατομου.

Η δομη της ιριδας παρουσιαζει συχνα αναγλυφες αλλοιωσεις που φαινονται σαν ρωγμες η κρατηρες.Οι αλοιωσεις αυτες καθως και οι χρωματικες παρεκλισεις απο το φυσιολογικο, ερμηνευονται απο την επιστημη της ιριδολογιας σαν,παρεκλισεις απο την γενετικη τελειοτητα.

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Το αντικειμενο εξετασης της ιριδολογιας ειναι οι παρεκλισεις,απο τα φυσιολογικα χρωματα και την φυσιολογικη δομη της ιριδας,οι παρεκλισεις αυτες ειναι μοναδικες για καθε ανθρωπο,οπως και τα γενετικα του χαρακτηριστικα.

 ΕΞΕΤΑΣΗ

Η εξέταση της ίριδας (ιριδοσκοπηση) γίνεται με την βοήθεια μιας ειδικά προσαρμοσμένης φωτογραφικής μηχανής η βιντεοκαμερας. Η φωτογραφία της ίριδας στην συνέχεια μεγενθυνεται πολλές φορές και η επιφάνειά της υποδιαιρείται σε αρκετές δεκάδες τομείς οπου ο καθένας αντιστοιχεί σε κάποιο οργανο ή λειτουργία του σώματος. Ανάλογα με τα σημάδια που βρίσκονται αποτυπωμένα στους διάφορους τομείς της ίριδας, βγαίνουν τα συμπεράσματα για τις γενετικές προδιαθέσεις του υπο εξέταση ατομου.

 ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ

Η ιριδοσκοπηση δεν έχει καμία σχέση με την συνηθισμένη οφθαλμιατρική εξέταση ο σκοπος της οποίας είναι διαφορετικος.

 ΣΚΟΠΟΣ

Η Ιριδοσκοπηση δεν ειναι ιατρικη διαγνωση* ουτε την αντικαθιστα,μπορει ομως να συμβαλλει σημαντικα σε αυτην,αναλυοντας το γενετικο υποβαθρο πανω στο οποιο πιθανως να στηριζεται μια παθηση.Στοχος της ιριδοσκοπησης ειναι η διερευνηση , γενετικα προκαθορισμενων προδιαθεσεων που δεν μεταβαλλονται κατα την ζωη του ατομου,αλλα ομως υπο ορισμενες προυποθεσεις,μπορουν να δημιουργησουν,κλινικα εκδηλωμενες παθησεις.Οι προυποθεσεις αυτες αφορουν κυριως τον τροπο και τις συνθηκες ζωης του ατομου και καθοριζουν τις πιθανοτητες “ενεργοποιησης” μιας γενετικης του προδιαθεσης.Ολοι οι άνθρωποι έχουν καποιες προδιαθέσεις οι οποίες με τις κατάλληλες προυποθέσεις δημιουργούν μελλοντικά παθήσεις. Δεν υπάρχουν γενετικα τέλειοι οργανισμοί.

 ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

Με στοχο την καλυτερη ανάλυση των δυνατοτήτων της ιριδολογίας θα χωρίσονμε.γενικά τις παθήσεις σε οξείες και χρονιες. Οξείες είναι οι παθήσεί.ς που εξαρτώνται περισσοτερο απο εξωτερικους παράγοντες και λιγοτερο απο γενετικους, η εξέλιξή τους δε είναι γρήγορη και αν δεν τύχουν γρήγορης αντιμετώπισης μπορουν να αποβουν ακομα και μοιραίες. Π.χ. οξείες μικροβιακές φλεγμονές, οργανικές αλλοιώσεις τραυματικης αιτιολογίας κλπ.

Για αυτές τις παθήσεις ο ρολος της ιριδολογίας είναι απο μικρος , εως ασημαντος.Οι χρονιες παθήσεις είναι αυτές που η εξέλιξή τους είναι βραδεία και εξαρτώνται περισσοτερο απο γενετικούς παράγοντες και λιγοτερο απο εξωτερικούς.Για αυτές τις παθήσεις η ιριδολογία μπορεί να διαδραματίσει σημαντικο ρολο.

Η μεγαλυτερη συμβολή της ιριδολογίας βρίσκεται στην προληπτική ιατρική οπου μπορεί κανείς να προλάβει παθήσειs ακομη και πριν το προκλινικο στάδιο. Αυτο που κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να αποφευγουμε επιλεκτικά τους παράγοντες που επιδρουν δυσμενώς πάνω στις αδυναμίες του οργανισμον και ταυτοχρονα να ασκουμε συνήθειες ή να εκτιθέμεθα σε παράγοντες που επιλεκτικά πάλι θα δυναμώνουν ή θα προστατευουν τα αδυνατα σημεία του οργανισμού. Ο ρολος και η αξία της ιριδολογίας είναι να βρεί τις συγκεκριμένες αδυναμίες του οργανισμου και σε συνδυασμο με τις υπαρχουσες ιατρικές γνώσεις να καθορίσει ποια ερεθίσματα είναι επιζήμια και ποια βοηθητικά για τον οργανισμο.

 

Ολες οι χρονιες παθήσεις δημιουργουνται απο τον συνδυασμο κάποιας γενετικά προκαθορισμένης προδιάθεσης και κάποιου εξωτερικου παράγοντα που επιδρά δυσμενώς πάνω στον οργανισμο σύμφωνα με το παρακάτω σχήμα.

Εκτος απο την προληπτική ιατρική η ιριδολογία μπορεί να βοηθήσει στις ήδη εκδηλωμένες παθολογικές καταστάσεις προσδιορίζοντας τις αδυναμίες του οργανισμου πάνω στις οποίες άμεσα ή έμμεσα στηρίζεται η υπάρχουσα παθολογία.Αυτες τις αδυναμιες που συχνα δεν φαινονται απο τις εργαστηριακες εξετασεις.Ετσι ο γιατρος μπορεί να σχεδιάζει πιο αποτελεσματικά την θεραπευτική αγωγή του ασθενους.

Η ιριδολογία σαν τεχνική ανάλυσης γενετικών προδιαθέσων "συνδυαζεται" περισσοτερο με τις λεγομενες ήπιες ή εναλακτικές μεθοδονς θεραπείας οι οποίες πάντα έχουν σαν στοχο να τονώσουν το βιολογικο υποστρωμα του οργανισμου ώστε να μπορέσει ο ίδιος να καταπολεμήσει το προβλημά του. Αυτο ομως δεν σημαίνει οτι είναι ξένη με την κλασσική ή συμβατική ιατρική συμπληρώνοντας το ήδη πολυ ικανο θεραπευτικο και διαγνωστικο οπλοστάσιο της. Αλλωστε για να μπορέσει ο ιριδολογος να είναι ακριβής και αποτελεσματικος στην ανάλυση του στηρίζεται πάνω στις γνώσεις του της χημείας, βιολογίας, φυσιολογίας, ανατομίας και παθολογίας του οργανισμου. Χωρίς αυτές τις γνώσεις δεν μπορεί να συσχετίσει το αποτελεσμα της ιριδοσκοπησης.

 *ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ

Ειναι η ιατρικη πραξη κατα την οποια ο ιατρος ονομαζει με καποιο ιατρικο ορο(πχ βρογχιτιδα) την κλινικη εικονα του ασθενους.Η διαγνωση αλλαζει οποτε αλλαζει ηκλινικη εικονα σε αντιδιαστολη με την ιριδοσκοπηση,η οποια ειναι διαχρονικη διοτιβασιζεται σε δεδομενα που δεν αλλαζουν.

 

ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑ;

Βιοενεργεια ειναι η βιολογικη εκεινη ενεργεια η οποια κυκλοφορει μεσα στον οργανισμο μας οπως το αιμα αλλα σε ειδικα “καναλια ενεργειας” που ονομαζονται “ενεργειακοι μεσημβρινοι”.Οι ενεργειακοι αυτοι μεσημβρινοι αποτελουνται απο παρα πολλα σημεια ενεργειας ,τα οποια δεν ειναι τιποτα αλλο απο τα γνωστα μας σημεια βελονισμου.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΒΙΟΕΝΕΡΓΕΙΑΣ;

Η βιοενεργεια αποτελει τον ενδιαμεσο κρικο αναμεσα στον ψυχισμο και το σωμα και μεταφερει τις διαταραχες του στο σωμα με την μορφη των γνωστων νευροφυτικων/ψυχωσωματικων διαταραχων.Μεταφερει επισης τις διαταραχες του σωματος στον ψυχισμο.

Η βιοενεργεια επηρεαζεται και επηρεαζει αμεσα τον νευροορμονικο μηχανισμο και το ανοσοποιητικο συστημα,και δια μεσου αυτων των λειτουργιων επηρεαζεται και επηρεαζει το σωμα.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ;

Οταν ο οργανισμος μας αρρωσταινει η αναστατωνεται η βιοενεργεια αναστατωνεται επισης,και μαλιστα πολυ πριν την τελικη εμφανιση της αρρωστιας.Η αναστατωση της βιοενεργειας γινεται αντιληπτη μετρωντας τα σημεια βελονισμου,η μετρηση δε αυτη ονομαζεται βιο-ενεργειακο προφιλ.

Θα μπορουσαμε επισης να πουμε οτι το βιο-ενεργειακο προφιλ απεικονιζει τις αντιδρασεις του ομοιοστατικου μηχανισμου του σωματος.

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΕΞΕΤΑΣΗ;

Το βιοενεργειακο προφιλ αποτελει την τελευταια λεξη της επιστημης στην μετρηση των σημειων βελονισμου διοτι πλεον γινεται με τα πλεον ευαισθητα μηχανηματα σε συνδυασμο με την υπολογιστικη ισχυ των ηλεκτρονικων υπολογιστων.Ο ηλεκτρονικος υπολογιστης εχει την δυνατοτητα να μετρα με πολυ μεγαλη ακριβεια αλλα κυριως σε πολλες παραμετρους ταυτοχρονα τα σημεια βελονισμου,να βρισκει αυτοματα σε ποιες παραμετρους υπαρχει ανισοροπια και στην συνεχεια να απεικονιζει με ειδικα διαγραμματα και με μεγαλη λεπτομερεια την κατασταση της βιοενεργειας για ολα τα οργανα.

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΟ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ

-χρισιμευει στην εγκαιρη αναγνωριση των προκλινικων διαταραχων.

-χρησιμευει στην λεπτομερη διερευνηση των νευροφυτικων διαταραχων.

-χρησιμευει στην αξιολογηση της αποτελεσματικοτητας της εναλλακτικης αγωγης.

-βοηθα να κατανοησουμε τον τροπο με τον οποιο ο οργανισμος αντιμετωπιζει το προβλημα του,και συνεπως μας οδηγει στον αποτελεσματικοτερο σχεδιασμο της αντιμετωπισης του προβληματος του.

-αν συνδυαστει με την κλινικη και παρακλινικη εξεταση του ενδιαφερομενου μπορει να βοηθησει στην ιατρικη διαγνωση,και στην αποφυγη διαγνωστικης πλανης ,διοτι φανερωνει αντιδρασεις του οργανισμου που συχνα δεν φαινονται στην ιατρικη εξεταση.

ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΙΟ-ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΠΡΟΦΙΛ

Δεν είναι,αλλα ουτε αντικαθιστα την ιατρικη εξεταση η τις γνωστες εργαστηριακες εξετασεις.

Το βιο-ενεργειακο προφιλ μετρα την υγεια του σωματος η με αλλα λογια τις αντιδρασεις του σωματος που προαγουν την υγεια ,και οχι την αρρωστια η κατα ποσο και που ειναι αρρωστο ενα σωμα.

Μπορουμε επισης να το πουμε και με αλλο τροπο,οτι δηλαδη το βιο-ενεργειακο προφιλ

απεικονιζει τις αντιδρασεις του ομοιοστατικου μηχανισμου του σωματος.

 Η αρρωστια εκδηλωνεται οταν οι θεραπευτικες αντιδρασεις του σωματος εναντια σε καποιο στρεσογονο ερεθισμα, δεν επαρκουν.Με αλλα λογια η αρρωστια ειναι ενα μυνημα απογνωσης του οργανισμου που μας λεει οτι το προβλημα το οποιο αντιμετωπιζει εχει εξαντλησει τα ορια αντοχης του οργανισμου και χρειαζεται εξωτερικη βοηθεια,αλλοιως τα ζωτικα οργανα θα υποστουν βλαβες.Αυτο το οριο αντοχης του σωματος, εξαρταται ,απο εναν σταθερο παραγοντα,την κραση η ιδιοσυγκρασιακη αντοχη του σωματος,και εναν ασταθη παραγοντα,το εκαστοτε βιοχημικο οριο αντοχης του σωματος που με την σειρα του εξαρταται απο δυο παραγοντες:

α)τα αποθεματα προστατευτικων ουσιων (βιταμινες,μεταλλα,ιχνοστοιχεια,ενζυμα,αντιοξειδωτικες ουσιες,αμινοξεα κλπ) που ειναι διαθεσιμα ανα πασα στιγμη και

β)από το τροπο ζωης ,δηλαδη απο τον τυπο,την αναλογια και τον ρυθμο δραστηριοτητων του οργανισμου(εργασια,υπνος,ασκηση,στρες,τροπος διατροφης κλπ.).Διοτι απο αυτους τους παραγοντες εξαρταται ο ρυθμος με τον οποιο ο οργανισμος ξοδευει τις προστατευτικες ουσιες που διαθετει για την αμυνα του οργανισμου απενατι στις αρρωστιες.

Από τους παραπανω λογους,μπορουμε να συμπερανουμε ότι απο το βιο-ενεργειακο προφιλ και μονο δεν ειναι δυνατον να γινει διαγνωση η προβλεψη για την επικειμενη εμφανιση μιας αρρωστιας,διοτι ναι μεν μας πληροφορει για την υπαρξη εντονων αντιδρασεων του ομοιοστατικου μηχανισμου(αν δηλαδη “ζοριζεται”ο οργανισμος) αλλα δεν μπορει να μας πληροφορησει με ακριβεια για τα ορια αντοχης του οργανισμου

την στιγμη της εξετασης(που οπως εξηγησαμε εξαρτατωνται α)απο την κραση και β)απο τα αποθεματα προστατευτικων ουσιων που ειναι διαθεσιμα στον οργανισμο,την στιγμη της εξετασης).

Αυτή η λεπτη ισορροπια της υγειας θα μπορουσε να απεικονιστει με την παρακατω εξισωση:

Το βιοενεργειακο προφιλ μας πληροφορει μονο για έναν παραγοντα της παραπανω εξισωσης,την ενεργειακη ισοροπια του οργανισμου,παρολα αυτά αν συνδυαστει με αλλα δεδομενα για τον οργανισμο, όπως:ιριδοσκοπηση,κλινικο και παρακλινικο ελεγχο του ενδιαφερομενου μπορει να βοηθησει να εχουμε μια πιο σφαιρικη και πιο πληρη εικονα για τον οργανισμο.

 ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΟΡΩΝ

-κραση η αλλιως ιδιοσυγκρασία ενος οργανισμου ονομαζουμε την γενετικα προκαθορισμενη αντοχη να πολεμα τις ποικιλλες αντιξοοτητες που θα συναντα κατα την διαρκεια της ζωης του.

-ομοιοσταση ονομαζουμε α)το συνολο των θεραπευτικων και ρυθμιστικων δρασεων του σωματος απεναντι σε οποιοδηποτε στρεσογονο παραγοντα και β)την ικανοτητα του οργανισμου να προσαρμοζεται και συνεπως να μην αρρωσταινει οταν ζει κατω απο αντιξοες συνθηκες διαβιωσης.

-προκλινικες διαταραχες ειναι οι διαταραχες εκεινες που προυπαρχουν πριν την τελικη εκδηλωση μιας αρρωστιας,δεν συνοδευονται απο κλινικα η εργαστηριακα ευρηματα αλλα συνοδευονται απο ηπια συμπτωματα που συνηθως ερχονται και φευγουν.

 

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-KROPEJ H.:The fundamentals of ear acupuncture.Haug Publishers,Heildelberg 1991

-CLARK A.MANNING/LOUIS J.VANRENEN:Bioenergetic Medecines East and West.

North atlantic books,Berkeley,Kalifornia 1988

-BECKER O.R.:Cross currents.The starling effects of electromagnetic radiation on your

health.Bloomsbury publishing 1991.

-MANN FELIX:Reinventing acupuncture.A new concept of ancient medicine.

Butterworth-Heinemann Ltd 1992.

-DUMITRESCU I./KENYON J.:Electrographic imaging in medicine & biology.

Neville spearman Limited 1983

-GERBER R.:Vibrational Medicine.Bear & Co. 1988

-MANDEL P.:Energy emission analysis,new application of kirlian photography for holistic

health.Synthesis Publishing W Germany.

-KENYON J.:Modern techniques of acupuncture Vol 1.Thorsons publishers1983

-KENYON J.:Modern techniques of acupuncture Vol 2.Thorsons publishers1983

-KENYON J.:Modern techniques of acupuncture Vol 3.Thorsons publishers1985

-VOLL R.:Electroacupuncture Vol 1.ML Verlag Gmbh 1976.

-VOLL R.:Electroacupuncture Vol 2.ML Verlag Gmbh 1977.

-VOLL R.:Electroacupuncture Vol 3.ML Verlag Gmbh 1977.

-VOLL R.: “Twenty years of Electroacupuncture diagnosis in Germany”.American

journal ofAcupuncture,vol 3,no1(march 1975,7-17).

-KONING L.:Bio-information—Electrophysical aspects of Electro and Magnetic

Bio-information.Urban and Schwarzenberg,Baltimore,USA,1979.

-KENYON J.: “Bioelectric potentials and their relation to Acupuncture”,

Acupuncture and Electro-therapeutics research,4(1979),37-42.

-REICHMANIS ET AL: “Electrical correlates of Acupuncture points,

IEEE.Trans.Biomed.Eng.BME,22,(1976),533-535.

-NOGIER P.:From Auricolotherapy to Auricolomedicine.Maisonneuve 1983.

-BOURDIOL R.:Auriculosomatology. Maisonneuve 1983.

 

bright@hol.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ 19/7/2001